40 سال از مرگ بروس لی گذشت


ورزش

این وبلاگ جهت آشنایی شما ورزش دوستان با برخی از ورزش ها وکمی هم مزاح برای تفریح ساخته شده.امیدوارم که راضی باشید.

 
چهلمین سالگرد درگذشت بروس لی
«بروس لی» در سال ۱۹۴۰ در سال اژد‌ها (Year of the Dragon) طبق تقویم طالع‌بینی چینی در یک بیمارستان چینی در چایناتون سانفرانسیسکو به‌ دنیا آمد. پدرش «لی‌هو‌چون» (ChuenLee Hoi) چینی بود، ولی مادر کاتولیکش «گریس‌هو» (Grace Ho) یک چینی آلمانی‌تبار بود. وقتی بروس لی سه ماه داشت، پدر و مادرش به هنگ‌کنگ برگشتند و بروس تا اواخر نوجوانی در هنگ‌کنگ ماند. نام کوچک بروس لی، جان فان (Jun Fan) بود.
 
بروس لی، اسطوره هنرهای رزمی با فنون و مهارتش، چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد.‌ خیلی ها او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند‌.
  وی با درخشش خود راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد. بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در بیستم ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی چهل سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود.
40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بازی در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود»، بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد. به بهانه زادروز «بروس لی»، اژدهایی ‌مرموزانه به کام مرگ رفت. بیست‌و‌هفتم نوامبر (ششم آذر) برابر ‌با زادروز «بروس لی» استاد هنرهای رزمی، بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف و بنیانگذار سبک جیت کان دو (Jeet Kune Do) است؛ از او به‌‌ تأثیر‌گذار‌ترین رزمی‌کار قرن بیستم و نماد فرهنگی یاد می‌کنند.

‌بروس لی یکی از اشخاصی بود که در آن زمان محبوبیت خاصی میان همه مردم داشت. فردی که دست‌هایش مانند تیغ عمل می‌کرد و در کونگ فو، بازی شهرتی جهانی یافته بود. در آن دوران بیشتر جوانان به ویژه پسر‌ها، اتاق‌های خود را با عکس‌هایی از بروس لی می‌‌آراستند. .

40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بروس لی همچنین یک بازیگر ادیب و دانشمند بود. قدرت بازیگری بروسلی مرزهای سیاسی را در‌می‌نوردد‌ و دوست و دشمن را یکسان به دیدن فیلم‌هایش می‌کشاند. هنرنمایی‌اش تحسین همگان را بر‌می‌انگیزد. هر چند او نخستین بازیگر فیلم‌های رزمی نیست، ‌توانست شاهکارهای جاودانه‌ای در سینما از خود به جای گذارد. بروس‌لی هزاران بار مرگ را به چشم خود دیده بود. سال‌ها‌ ‌مرگ در پی او بود تا اینکه در روز شوم بیستم جولای ۱۹۷۳ در ‌۳۲ سالگی او را به کام خود کشید.

از زمانی که در نقش کاتو در سریال تلویزیونی زنبور سبز به شهرت رسیده بود، نام وی همواره همنشین مبارزه و مرگ شده بود. همواره شایعاتی پخش می‌شد مبنی بر اینکه او با ده نفر مبارزه کرده و پس از کشتن سه، چهار نفر از ولگرد‌ها و اوباش یا خودش‌ زخمی شده یا به قتل رسیده است. بروس از هیچ کس نمی‌ترسید. آن قدر به توانایی‌های خودش اطمینان داشت که از هیچ مبارزه‌ای رویگردان نبود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 23 آذر 1392برچسب:,ساعت 20:8 توسط سحر| |


Design By : Susa Theme